Vanmorgen ontvingen we namelijk de volgende email:
Geachte heer/mevrouw,
Naar aanleiding van uw claim hebben wij een onderzoek gestart naar uw pakket.
Uit het onderzoek is gebleken dat uw pakket kan worden opgehaald door de ontvanger. Het pakket staat bij:
Scarborough ttpost office (sinds 17 augustus).
De ontvanger kan voorts telefonisch contact opnemen: #6607377.
Het pakket kan alleen opgehaald worden met een geldig legitimatiebewijs.
Gezien het bovenstaande kunnen wij niet ingaan op uw verzoek tot vergoeding.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
XXXXXX (*)
Parcel Claims Specialist
(*) Uit privacy overweging heb ik de naam van de persoon verwijderd
Geachte XXXXXX,
Met dit bericht krijgen jullie het voor elkaar om mij voor de zoveelste keer (ik ben inmiddels de tel kwijt) te laten verbazen over de incompetentie van DHL.
Ik stuur op 7 augustus een claim in omdat, na 5 weken desperaat zoeken naar iemand bij DHL Parcel die mij helpen kan mijn pakket te vinden, dat de enige manier blijkt te zijn om überhaupt een zoekactie op te starten.
Op 22 september (ruim 6 weken later!) sturen jullie een bevestiging van ontvangst en starten een onderzoek.
Op 13 oktober krijg ik dan deze email met de mededeling dat het pakket sinds 17 augustus afgehaald kan worden!!
Uiteraard waren we er zelf allang achter dat het pakket in Scarborough ligt (dankzij de lokale post in Trinidad &Tobago - níét dankzij DHL) en als u uw onderzoek goed had uitgevoerd dan had u geweten dat het pakket al op 22 augustus is afgehaald.
Overigens zat er bij het pakket een brief dat als het niet binnen 14 dagen afgehaald zou worden, het retour gezonden zou moeten worden, dus als we op de uitslag van uw onderzoek hadden moeten wachten (de email van vandaag) dan was het pakket allang niet meer in Scarborough geweest...
Ik weet dat ik absoluut niet de enige ben die zulke slechte ervaringen heeft met DHL Parcel (social media is een prachtig platform).
Ik hoop dan ook van harte dat deze email verder komt dan de automatische inbox van DHL en belandt bij iemand die zich eindelijk eens achter de oren gaat krabben en zich afvraagt hoe DHL haar diensten en service kan verbeteren.
Met vriendelijke groet,
Debby Boogaarts
Tja, een mens moet af en toe stoom afblazen.
En eerlijkheid gebiedt me te melden dat DHL dit keer binnen twee uur terugkomt met het volgende antwoord:
Geachte mevrouw Boogaarts,
Dank voor uw mail.
Allereerst nogmaals onze excuses voor de verlate reactie. Echter zitten wij met een kleine achterstand, waardoor het onderzoek inderdaad wat later is opgestart.
Helaas is ons niet medegedeeld dat het pakket op 22 augustus is ontvangen/opgehaald. Het is dan ook vreemd dat de internationale vervoerder dit niet heeft aangegeven, aangezien wij het laatste bericht op 2 oktober hebben ontvangen.
Ik bied dan ook oprecht mijn excuses aan voor de miscommunicatie in deze case. Dit had uiteraard niet zo moeten gaan.
Ik zal hier een melding van maken en wij gaan hier uiteraard mee aan de slag.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
XXXXXX
Parcel Claims Specialist
Keurig netjes en heel vriendelijk (ik ga maar even niet in op een kleine achterstand en wat later) maar of deze dame de totaliteit van het probleem binnen DHL heeft begrepen, waag ik te betwijfelen. Hoe dan ook, ik gun ze het voordeel van de twijfel en wie weet wordt er dit keer echt iets mee gedaan (hoop doet leven).
Ik ben er inmiddels helemaal klaar mee en sluit het hoofdstuk DHL voorgoed af met mijn eigen oplossing: Nóóít meer iets met DHL Parcel (laten) versturen!
Hoi
BeantwoordenVerwijderenIk heb wat vraagjes over verhuizen naar Panama.
Zou je mij kunnen mailen of jullie e-mailadres kunnen geven?
Als je me je email adres geeft, kan ik je een berichtje sturen... Ik weet niet in hoeverre ik je vragen kan beantwoorden want we zijn alweer een tijdje weg uit Panama.
Verwijderen