maandag 31 augustus 2015

Boek!

Jullie hebben de afgelopen tijd regelmatig gelezen dat het erg rustig is en dat we weinig te doen hebben. Dat klopt... maar het wil niet zeggen dat ik de hele sabbatical heb stil gezeten.
Zoals jullie je misschien nog herinneren was ik begonnen met het schrijven van een boek en ik ben de afgelopen anderhalf jaar druk bezig geweest om dat af te maken. Ik vond het zeker niet makkelijk en heb regelmatig met mijn handen in het haar gezeten, maar met de onvermoeibare hulp en aanmoediging van Roberto is het me uiteindelijk toch gelukt.

Maar een boek is pas echt een boek als het ook uitgegeven wordt. Dus, aangemoedigd door een aantal mensen die me met de eerste versie van het manuscript geholpen hebben, ga ik op zoek naar een uitgever. Dat is niet eenvoudig want ik ben natuurlijk een compleet onbekende auteur en je schijnt tegenwoordig als schrijver sowieso niet veel te kunnen verdienen (tenzij je J.K. Rowling heet). Maar goed, ik heb het boek niet geschreven om er rijk van te worden, het gaat om de eer.

Gelukkig bestaat er in dit digitale tijdperk een nieuwe vorm van uitgeven: "printing-on-demand". Boeken kunnen tegenwoordig per stuk geprint worden en dat betekent dat de uitgeverij geen dure voorraden hoeft te houden. Het boek wordt pas geprint als het besteld en betaald is. Deze nieuwe vorm biedt onbekende auteurs, zoals ondergetekende, de mogelijkheid om hun werk te publiceren. Ik heb mijn manuscript dan ook naar zo'n printing-on-demand uitgeverij gestuurd (Boekscout) en die wil mijn boek uitgeven!

Dus, met blijdschap geven wij u kennis van de geboorte van mijn boek: Bloedzee.

Daar hebben we afgelopen vrijdag, na de ondertekening van het contract, maar een glaasje bubbels opgenomen.


Omdat ik een Onbekende Debutante ben, vraagt de uitgeverij wel mijn medewerking bij de promotie van het boek. De doelgroep die in eerste instantie mijn boek zal willen lezen, is immers mijn directe omgeving. Ik moet dus een lijst met emailadressen aanleveren van mensen die mogelijk geïnteresseerd zijn in mijn boek, zodat de uitgeverij hen kan informeren als het boek gepubliceerd is.
Die adressen mag ik overigens niet zomaar geven want als de uitgever ongevraagde mails verstuurd, maakt hij zich schuldig aan het verspreiden van spam. Ik moet dus van iedereen vooraf schriftelijk toestemming vragen of hun emailadres eenmalig voor een mailing gebruikt mag worden. Dus, familie, vrienden en kennissen: jullie kunnen binnenkort een email van me verwachten...

Weet je niet zeker of je emailadres bij mij bekend is en wil je wel op de hoogte gebracht worden op het moment dat het boek verschijnt, laat me dan even je emailadres weten, dan kan ik je de toestemmingsmail sturen.

En dan nu nog even een tipje van de sluier oplichten. Bloedzee is een thriller en speelt zich af in het Caribische Bocas del Toro...

8 opmerkingen:

  1. Super Cool!
    Ik wil het zeker gaan lezen.
    Gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij deze meld ik mij ook aan voor de papieren versie!
    Geweldig zus, ik ben trots op je!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met Bloedzee....!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als sommige mensen zeggen dat ze niets doen, zijn ze erg druk bezig.:-)
    Ben erg nieuwsgierig dus ik wil het ook graag lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mijn emailadres is: betsiemeijer@hetnet.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Proficiat, wat goed !! Ben super nieuwsgierig!
    Groetjes Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dank je wel Sonja!
    Ik heb je een e-mail gestuurd (in verband met het boek) maar ik weet niet zeker of ik een juist emailadres heb...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Rob en Deb, Ik lees al jaren jullie blog en ben dan ook zeer benieuwd naar je boek. Je mag mijn mailadres toevoegen: pippelientje@gmail.com
    Groetjes Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen