zondag 1 januari 2017

Een nieuw jaar, een nieuwe uitdaging

Doorkijkje richting dorp vanaf Little Tobago
Op 24 december 's morgens vroeg vliegen we via München naar Tobago waar we rond 19.00 uur (lokale tijd) worden opgehaald door één van de huidige managers. Er volgt een rit van anderhalve uur over een donkere, slingerende kustweg naar het noord-oostelijk gelegen plaatsje Speyside. Hoewel het al donker is krijgen we toch wel een gevoel bij de omgeving. De natuur lijkt erg op Bastimentos (veel groen, palmbomen, bloemen, regenwoud), terwijl de bebouwing me aan Curacao en Aruba doet denken (vrolijk gekleurde huizen en kleine winkeltjes).

Het Hotel
Na een korte kennismaking rollen we die avond moe in ons bed maar vanaf de volgende dag worden we intensief ingewerkt. De huidige managers willen ons graag behoeden voor alles wat kán en zál misgaan en we krijgen het ene na het andere horror-verhaal te horen. Electronica die het spontaan begeeft, materialen die binnen de kortste keren wegrotten of verroesten, personeel dat doet waar ze zin in hebben en tenenkrommende bureaucratie bij officiële instanties.
Nu hebben we natuurlijk al een tijdje in het Caribisch gebied gewoond dus veel dingen komen ons in meer of mindere mate bekend voor, maar als je het allemaal in één week over je heen gestort krijgt dan is het toch wel overweldigend.

De zee kan behoorlijk onstuimig zijn
En dat er veel fout kan gaan, blijkt wel. Twee weken geleden is één van de duikboten gekapzeisd (dak kwijt en motoren stuk) en deze week zijn er respectievelijk twee printers en een computer kapot gegaan. De auto heeft ook de geest gegeven maar die hebben we gelukkig alweer aan de praat. En daarbij is het hotel sowieso onder constante renovatie want er is altijd wel iets wat vervangen of gerepareerd moet worden.

Ach, het hoort allemaal bij het werk en we laten ons voorlopig niet gek maken. We gaan er open in en zullen van lieverlee wel een idee krijgen van hoe dingen hier werken.

Blue-crowned Motmot op Little Tobago

Red-billed Tropical Bird op nest (Little Tobago)
Het hotel is mooi, met nette kamers, een zwembad en een gezellige bar/restaurant. De duikschool is voorzien van alle benodigdheden. De omgeving is prachtig. Vanuit het hotel kijken we uit over de baai met de eilandjes Goat Island en Little Tobago (natuurpark) en 's avonds vallen we in slaap met het geluid van de branding. Het duiken is (voor Caribische maatstaf) ook mooi. En de mensen zijn heerlijk afrikaans-caribisch en erg relaxt.

Het enige echte probleem is dat ook hier het afgelopen jaar heel slecht is geweest; blijkbaar is de toeristen-industrie op Tobago geheel ingezakt (het lijkt ons wel te achtervolgen). En in hoeverre we daar invloed op hebben, moeten we maar zien...

Kortom: er ligt weer een mooie uitdaging voor ons in het nieuwe jaar!

Uitzicht vanaf het hotel

6 opmerkingen:

  1. Ha beiden, klinkt als 'been there done that',alleen nu op Tobago. Ik had jullie een rustigere start gegund, maar jullie laten je niet uit het veld slaan door dit soort futiliteiten LOL Sorry grapje. Het is nog al wat maar YOU CAN DO THIS, the Debby / Roberto change is gonna come ... zeg het maar als ik Speyside moet promoten via de socials, geen probleem :-) Succes en fijn dat jullie weer bloggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij, en ik weet dat ik inmiddels hiermee in herhaling verval, geloven in jullie en jullie mogelijkheden, veerkracht en doorzettingvetmogen. Ook deze uitdaging zal weer tot prachtige verhalen en belevenissen leiden. Met onze morele steun op de achtergrond dus veel succes lieverds!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi Kanjers,
    ik kan me een slechtere plek indenken om een nieuw jaar te beginnen.
    heel veel succes en toi toi toi
    (mooie omgeving om Bloedzee 2 te gaan bedenken ???)
    DickTracey

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel veel succes! Jullie zijn wel wat gewend dus dat scheelt.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik duim voor jullie. You have nothing to lose.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey Rob en Deb

    Doordat ons "ontheroad" email adres niet vaak meer gelezen wordt, heb ik een deel van jullie verhalen gemist. Ik lees nu dat jullie inmiddels alweer verhuisd zijn naar de Caraïben. Veel succes met jullie nieuwe avontuur! Ik vind het heerlijk om jullie verhalen te volgen, het doet me telkens weer een beetje terugdenken aan onze fijne reis en het moment dat we jullie ontmoetten in Bastimentos, nog voor jullie hele avontuur begon. Ik heb me dus opnieuw aangemeld als volger, dit keer met mijn huidige email adres.

    Veel plezier in Tobago! Ik kijk er naar uit om via jullie Tobago te leren kennen! ;-)

    Groetjes
    Ann

    BeantwoordenVerwijderen