woensdag 28 augustus 2013

Familiebezoek

Heel veel "Facebookers" hebben de afgelopen week onze belevenissen al kunnen volgen en velen hebben letterlijk dagelijks met ons meegeleefd, wat ontzettend leuk was! Maar het bezoek van mijn moeder en zus mag natuurlijk niet ontbreken in dit blog dus daarom ook voor de bloglezers hier een kort verslag van onze geweldige vakantie-week.

Aankomst vliegveld Bocas
Woensdag 21 augustus staan we al vroeg op het kleine vliegveldje in Bocas en, na een kleine vertraging, is het heerlijk om moeder en zus te omhelzen. Het is een hele reis geweest en ik ben dan ook supertrots op mijn moeder die met haar 82 jaar toch maar even zo'n reis naar een ver, vreemd land onderneemt!

Thuis in de hangmat
Iedereen die we tegenkomen op Bocas en Bastimentos (en dat zijn er veel) stellen we voor aan Mama en Joke en ze worden door iedereen heel hartelijk begroet en regelmatig zelfs omhelst. In het begin is dat wel even wennen maar al gauw weten ze niet beter, en op hun dagelijkse wandeling van ons huis naar het hotel en vice versa hebben ze regelmatig aanspraak. En als mijn moeder op een avond eventjes in het parkje op een bankje gaat zitten, neemt "Calypso Joe", onze lokale zanger, zijn kans waar om voor haar een liedje te spelen: een heuse serenade ;o)

Genieten van het varen
Natuurlijk gaan we verschillende dagen op pad om al het moois van Bastimentos en omgeving te laten zien en tja, dat gaat hier allemaal met de boot. Hoewel we dachten dat dat best wel eens lastig kon zijn, is het voor mijn moeder geen enkel probleem. Met een kleine helpende hand klimt ze in en uit de kleine bootjes en het varen vindt ze heerlijk!

Luiaard
De ene dag maken we een mooie boottocht rondom Bastimentos, via Dolphin Bay en de mangroves (waar we luiaards spotten) en leggen we aan op het onbewoonde eilandje Zapatilla om op het strand te lunchen.

Zapatilla
De andere dag gaat de boottocht rondom Colón en bezoeken we Bird Island om daarna op Starfish Beach nog lekker even te zwemmen en te zonnen.

Bird-Island
Tussendoor nemen we soms een dagje rust en genieten we van een boek of gewoon lekker bijkletsen.

Lekker boekje lezen
Af en toe gaan Joke en ik samen op stap. Een wandeling naar de ecofarm Up in the Hill, een middagje zon pakken op Red Frog Beach en even shoppen in Bocas.

's Middags drinken we een cocktailtje want dat hoort natuurlijk bij zo'n tropische bestemming en 's avonds eten we gezellig thuis of in één van de kleine restaurantjes.
Zondag is heel bijzonder want dan is mijn zus jarig. Die dag toosten we op haar gezondheid met champagne en gaan we 's avonds chic uit eten in het restaurant Guari-Guari!

Restaurant Guari-Guari
De week vliegt om en vanmorgen vroeg hebben we de familie alweer naar het vliegveld gebracht. Ze hebben een lange reisdag voor de boeg.

Afscheid vliegveld Bocas
We hebben een fantastische week gehad en het was heerlijk om te zien hoe mijn moeder en zus genoten van alles om hun heen. Het dorp, de mensen, de natuur, de zee, de palmbomen, de bloemen, de vogels, de dieren, te veel om op te noemen.

Zapatilla
Het was in één woord: GEWELDIG!

1. Dit is goed Deb, kan je nog lang op teren en met een glimlach aan terugdenken.

2. Fijn dat jullie zo'n fijne tijd hebben gehad. En leuk dat Joke en je moeder nu jullie verhalen kunnen lezen MET de gezichten en plekjes erbij in gedachten. Had ik bij mijn zus ook. Nu weten ze precies waar je het over hebt als je zegt een wandelingetje naar het park en het bankje van de serenade :-)