dinsdag 3 april 2012

Zomaar een avond

We hebben een goeie dag gehad. Het was gelukkig weer mooi weer en we zijn met een groepje van 3 uit duiken geweest.
Nu is het avond, de zon is al een tijdje onder, en ik lig in m’n hangmat op de veranda terwijl de I-pod mijn favoriete muziek speelt. Boven me, op het golfplaten dak zijn de gekko’s op jacht naar de nachtvlinders die rond de lamp fladderen. Het blijken onhandige jagers en de nachtvlinders (zelf ook nerveuze dwarrelaars) ontsnappen regelmatig met succes aan een aanval.
Zojuist zijn de kinkajou’s weer langsgekomen. Hoewel de meeste altijd de veilige route via de beschutte bomen nemen was er nu een brutaaltje die via de elektriciteitsdraad de veranda opkwam en pontificaal over de balustrade naar de andere kant liep om daar weer in een boom te verdwijnen. Heel soms komen er ook nachtaapjes voorbij, maar die zijn nauwelijks te spotten. Je hoort ze van tak naar tak springen en als je mazzel hebt zie je nog net een pluizige staart wegglippen. Maar het blijft genieten...

Roberto brengt me nog een glaasje wijn en kruipt dan weer met een boek in zijn eigen hangmat. In de verte zie ik de lichtjes van de zeilboten die in de baai voor anker liggen. Dichterbij, in de schaduw van de bomen zie ik andere lichtjes opflikkeren: glimwormen, ook wel vuurvliegjes genoemd. Een hele foute benaming want het zijn geen vliegen noch wormen, ze blijken tot de keverfamilie te behoren (ja,ja,  de wondere wereld van al die dieren hier maakt me nieuwsgierig en dan is Wikipedia een uitkomst...). Hoe dan ook, hun groen-fluorescerende  lichtjes geven de avond een sprookjesachtige sfeer. Heerlijk relaxt, wieg ik zachtjes heen en weer en geniet met volle teugen: zo weinig te doen en tegelijk zoveel te beleven...

1 opmerking:

  1. klinkt allemaal toch wel heel erg relaxed en dat zal het ongetwijfeld zijn ook.

    gr Dick Tracey

    BeantwoordenVerwijderen