dinsdag 30 juli 2013

Pech

Het is een beetje een pech-week.
Het begon afgelopen vrijdag. Als ik 's morgens vroeg ons "kantoor open" (oftewel: de laptop buiten op tafel zet en opstart) zie ik dat het printer-lampje driftig aan het knipperen is en op de display lees ik een foutmeldingscode. Ik doe de printer uit en weer aan maar het lichtje blijft flikkeren. Nu kun je met de huidige generatie printers niks anders doen dan op het aan/uit knopje drukken omdat tegenwoordig alles elektronisch aangestuurd wordt via het printerprogramma op de computer, dus we proberen via de computer te ontdekken wat er mis is. Makkelijker gezegd dan gedaan, want ineens "herkent" het programma onze printer niet meer.... We kunnen dus helemaal niks, nakkes, nada, behalve de printer aan en uit zetten. Dat proberen we dan ook nog een paar keer, maar het gifgroene lampje blijft weerbarstig flikkeren met iedere keer weer een andere foutmeldingscode op de display. We proberen de foutmeldingscodes op het internet te vinden maar zelfs op de officiële HP-support website zijn de codes onbekend!
We kunnen dus niets anders dan ook deze printer afschrijven. Het is de derde al, sinds januari 2011, die de geest geeft. Eén ding is duidelijk: printers en tropen is géén goeie combinatie!

Maar zonder printer kunnen we niet, dus Roberto vertrekt in de stromende regen naar Bocas op zoek naar een printer. Tevergeefs, zo blijkt al na een half uurtje als hij me belt om te zeggen dat hij dan maar direct door gaat naar Changuinola. Het weer heeft zich ondertussen ontwikkelt tot een ware storm met hoosbuien, onweer en harde wind en Roberto loopt zich letterlijk de blaren op z'n voeten om uiteindelijk met de enige printer die Changuinola te bieden heeft, thuis te komen.
Als ik hem aan zie komen in het bootje, loop ik hem tegemoet en ik glij op het natte dek ongenadig hard onderuit! Ik stoot m'n kop tegen een paal, zie sterretjes voor m'n ogen en verrek voor mijn gevoel elke spier in mijn lichaam...

Na deze pechdag is ook Roberto's verjaardag dit weekend (letterlijk en figuurlijk) in het water gevallen. Plan was om in Bocas allemaal lekkere hapjes (kaasjes, worsten, brood e.d.) en een goed flesje wijn te kopen. En omdat we op zijn verjaardag zelf zouden beginnen met een Open Water cursus met 4 man, hadden we besloten om het een dagje eerder te doen, zaterdag dus.
Maar zaterdag is het nog steeds noodweer! Bovendien ben ik geblesseerd door mijn val en heeft Roberto grote blaren op zijn voeten dus we lopen allebei niet echt lekker. Daarbij blijkt  het ook nog eens onmogelijk om een bootje te krijgen want die varen in die enorme stortbuien gewoon niet. Kortom, we besluiten maar om het verjaardags-maal tot nader order uit te stellen.

En verder is het gewoon K**** weer! Het regent, het onweert, het waait, en tussen de buien door is het grijs en grauw. Maar... volgens de locals is juli altijd de maand met de meeste regen en aangezien deze maand al bijna voorbij is, gaan we vol goeie moed augustus in!

1 opmerking:

  1. Ha lieverds,soms ben ik een beetje jaloers op jullie verhalen, maar meestal ben ik gewoon vol bewondering hoe jullie het samen redden daar. Wat hebben we het hier dan gemakkelijk, een printer haal je bij de Aldi of Lidle bij wijze van. Al weer je er 3! Alles bijna op loopafstand. En met regen en wind gaan gewoon lekker alle deuren en ramen dicht. Maar jullie foeteren even en gaan gewoon weer door! Morgen is de laatste dag van juli dan het het onweer over en jullie geluk en mazzel komt gewoon met goed weer in augustus. Na al de ellende van de laatste maan mag er nu weer een mazzelmaand komen. Ik hoop met jullie mee zodat ik weer jaloers kan lezen hoe jullie de dolfijnen zien gaan vanaf een zonovergoten woonkamer met een printer die zachtjes en soepel meerder pagina's print!!! Dikke knuffel en een verlate verjaardagsknuffel erbij!

    BeantwoordenVerwijderen