dinsdag 31 januari 2012

Van alles wat

Vanmorgen trok ik mijn korte broek aan toen er iets uitviel dat direct onder het bed verdween. Instinctief trok ik de broek razendsnel weer uit. Waar één beest zit, kunnen er tenslotte ook meer zitten. Toen we daarna met een zaklantaarn onder het bed op onderzoek uit gingen, bleek het een kleine schorpioen (ongeveer 8 cm) te zijn! Nou schijnen de meeste schorpioenensoorten niet echt gevaarlijk voor de mens te zijn, maar ik schrok toch wel. Natuurlijk wist ik dat hier schorpioenen zitten en ik schud mijn dichte schoenen dan ook altijd uit voordat ik ze aantrek, maar ik had niet verwacht dat ze in kleding zouden kruipen die aan een haak aan de muur hangt. Nou ja, weer iets geleerd: voortaan dus ook altijd de kleding eerst uitschudden.
Na dit avontuur (wat de schorpioen niet overleefd heeft) begonnen we snel aan ons ontbijtje maar daarbij bleek onze toaster plots kuren te vertonen. Tja, het is bekend dat de levensduur van elektrische apparatuur in dit klimaat gemiddeld een jaar is. En aangezien we de toaster gekocht hebben toen we vorig jaar in ons huurhuisje trokken, zal die het dus binnenkort wel begeven.
Verder gaat de dag gelukkig zijn gebruikelijke gang. We hebben weer duikers dus we sluiten de maand leuk af.

Afgelopen week hebben we de boeken naar de accountant gebracht, want die moet officieel de eindejaarscijfers opstellen, op basis waarvan wij inkomstenbelasting over 2011 moeten gaan betalen (ja, helaas ook hier). Het is voor ons natuurlijk ons eerste jaar, dus we zijn erg benieuwd (we hebben uiteraard wel een inschatting gemaakt, maar je weet het hier maar nooit....)!
Terugkijkend in de boeken kunnen we nu overigens duidelijk zien dat de maanden januari tot en met april de beste waren, daarna wordt het direct een stuk minder. Juli en augustus zijn dan weer iets beter en de rest van het jaar is het heel matig geweest. Vorig jaar januari was in ieder geval de allerbeste maand van het hele jaar en hoewel we deze januari ook niet slecht gedraaid hebben, is het niet zo goed als vorig jaar. Het lijkt erop dat de crisis ook hier weer een voet aan de grond krijgt....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten